אבחון וטיפול זוגי במגזר החרדי

אבחון וטיפול זוגי במגזר החרדי

הצעה לתוכנית לאגודה לטיפול משפחתי
3 שעות

המרצים

אריה מישקין, פסיכולוג קליני ורפואי בכיר, מוסמך לטיפול בזוגות, מכון מוכר להוראה וטיפול בהיפנוזה. מרצה ומדריך להכשרת רבנים יועצים, במכון בינת הלב , מתוך תוכנית מכון מגיד האוניברסיטה העברית.

הוכן בשיתוף הרב יוסף גולדשטיין, יועץ נישואין ומשפחה (m.f.c ),
רב-יועץ במסגרת "בינת הלב" ומכון י.נ.ר, מרצה במכון י.נ.ר להכשרת מנחי נישואין.

נושאי ההרצאה

  • אפיונים בחינוך הדתי המחזקים את התופעה
  • התערבות ושיטת טיפול לפי עקרונות אריקסוניינים ( גישה בהיפנוזה ) בהבנה ביו-פסיכו-סוציאלית וגישה של אימגו ( Imago by Hendriks ) בהתערבות זוגית בשילוב עם רב-יועץ ופסיכולוג.

תקציר

מתוך נסיון המרצים בייעוץ וטיפול זוגי במגזר החרדי, נציג הסבר המשלב את הרקע החינוכי דתי, שמוביל לתופעות קשיי קשר אינטימי בחיי נישואין.
שיטת הטיפול והאבחון משלבת גישה מולטי-דיסיפלנרית הכוללת ראייה רפואית פסיכולוגית וחברתית -(Bio-Psycho-Social) כולל תקשורת אריקסוניינית ( Ericksonian Hypnosis), המחזקת את כוחות המטופל בהשוואה להתייחסות לפתולוגיה ( Salutagenesis vs.Pathogenesis ).
השיטה ייחודית באופן מיוחד להתאמת הטיפול במגזר החרדי, כלומר: שילוב רב- יועץ בחדר הטיפולי המאפשר ברית טיפולית חזקה במיוחד. יש כאן ראיה של המקרה במבט נוסף, מתוך הקהילה, שמאפשרת הבנה עמוקה יותר של הבעיה.
כמו כן, מתקיימים תמיכה וסיוע למטופל מחוץ לחדר הטיפולים תוך חיזוק הברית הטיפולית והבנתו של המטופל את התהליך הטיפולי. כתוצאה מכך, מתאפשרים טיפולי פסיכותרפיה, שלא היו מתקיימים כלל ואף מקדמים איכות חיים של זוגות ויחידים רבים.